Handelsbetingelser

Salgs- og leveringsbetingelser gældende for varer solgt af Recirk ApS, herefter omtalt “Recirk”:

Ved at foretage køb på Recirk, accepterer du disse salgs- og leveringsbetingelser. Ved ordreafgivelse, har du adgang til betingelserne, som du kan læse, så du kender dine forpligtelser og rettigheder.

Dine kundeoplysninger:

Som en del af købsprocessen skal du aflevere dine “Kundeoplysninger”, der inkluderer oplysninger om navn, adresse, e-mail, telefon samt leveringsadresse. Det er også her du godkender salgs og leveringsbetingelser. Du kan se alle dine oplysninger, inden du godkender din ordre. Når din bestilling er gennemført, modtager du en ordrebekræftelse pr. e-mail, hvori det fremgår hvilke produkter, du har bestilt. Du bør gemme ordrebekræftelsen, idet denne kan være relevant i forbindelse med ombytning, udnyttelse af fortrydelsesret eller reklamationsret. Din ordre kan annulleres som følge af trykfejl, tekniske problemer eller leveringsproblemer. Der tages forbehold for trykfejl, moms- og afgiftsændringer, udsolgte eller udgåede varer og leveringssvigt fra leverandører.

Betalingsbetingelser og metoder:

Der accepteres flg. betalingskort: Visa, Visa/dankort, Visa Elektron, MasterCard, MasterCard Direct og Maestro.

Recirk anvender en betalings-gateway fra NN. Kommunikationen og dataudvekslingen ved denne betalingsløsning er testet af PBS og andre kortudstedere og kortindløsere og sendes krypteret, dette sikrer at dine oplysninger ikke kan misbruges. Hvis du betaler med betalingskort, bliver beløbet først trukket på din konto ved levering fra vores lager. Du får en kopi af handelsvilkårene, når du modtager en bekræftelse af din bestilling pr. e-mail.

Moms:

Alle oplyste priser i webshop er incl. 25% dansk moms.

Ændring, annullering eller fortrydelse af køb:

Ved ændring af køb efter ordreafgivelse, kan du ændre ordren ved at kontakte os på post@recirk.com, så længe varen ikke er afsendt. Som privat kunde har du 14 dages fortrydelsesret når du handler. Returnering til vores adresse kan kun ske efter forudgående skriftlig aftale. Når du returnerer en vare, fordi du har fortrudt købet, skal du selv sørge for returnering og dække fragtomkostninger. Hvis du vil benytte dig af din fortrydelsesret, skal dette ske senest 14 dage efter, at du modtog varen. Hvis den 14. dag er en helligdag, en lørdag, grundlovsdag, den 24. eller 31. december, så udløber de 14 dage på den efterfølgende hverdag. Efterfølgende har du14 dage til at sende varen retur. Du kan også gøre brug af din fortrydelsesret ved at nægte modtagelse. Som privat kunde kan du sende brugte varer retur. Hvis du ønsker at returnere en vare, skal du skrive en mail til post@Recirk.com. Det er ikke muligt at fortryde evt tilkøb af montering da dette er en serviceydelse, som leveres af eksterne samarbejdspartnere. Du skal derfor selv sørge for at afmontere dit produkt, hvis du vil gøre brug af fortrydelsesretten i forbindelse med evt tilkøb af montering.

Modtagelse og transportskader:

Hvis indpakningen på din vare ved modtagelsen har synlige skader, eller du på anden måde mistænker en transportskade, skal du tage et billede af din vare inden du åbner den. Skaden på indpakningen skal være synlig på billedet, for at det kan dokumenterer skaden overfor vores transportør. Hvis du er til stede ved modtagelsen skal du kvitterer på fragtbrevet med forbehold for transport skader. Alle transportskader skal altid meddeles hurtigst muligt til Recirk og billede dokumentation vedhæftes på mail: post@recirk.com

Produktgaranti og reklamationsret:

Som kunde har du 2 års garanti for funktionsfejl i apparatet der skyldes defekte komponenter (dvs ikke fremmedlegemer, defekt vand- og elinstallation, forkert brug af produktet o.lign), dog med undtagelse af udtræksskinner i ovne/komfurer med pyrolyse samt rust i trådkurve til opvaskemaskine. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet eller få afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Vil du reklamere over en mangel på en vare, skal du give besked inden for rimelig tid, efter at du har opdaget manglen. I modsat fald mister du retten til at klage over manglen. Giver du besked inden to måneder efter, at du har opdaget manglen, er det rettidigt. Har du ikke inden 12 måneder efter du har fået varen, meddelt os, at du vil reklamere over en mangel, kan du ikke senere gøre dette gældende. Garantien bortfalder, hvis manglen eller fejlen er forårsaget af dig, eksempelvis som følge af fejlagtig eller uautoriseret reparation, tilslutning eller brug (husholdningsmaskiner må eksempelvis ikke bruges til erhverv) og/eller stregkode/serienummer er fjernet eller ødelagt. Hvis din reklamation er berettiget, refunderes dine fragtomkostninger i forbindelse med returnering af varen til reparation. Refusion af fragtomkostninger skeer op til den pris, opnås hos vores samarbejdspartnere, vil du selv vælge fragtmetode/fragtmand, skal du selv afholde en evt. merudgift. Er reklamationen ikke berettiget, skal du selv betale for fragten, herunder også fragten tilbage til dig efter undersøgelsen. Recirk forbeholder sig til enhver tid ret til at reparere, eller ombytte et defekt produkt til et tilsvarende, eller bedre produkt. Når du vil reklamere over et produkt, bedes du sende en e-mail på post@recirk.com, hvor du skal oplyse dit ordre nr. og beskrive fejlen.